• CORONA REGELS RKVV VOERENDAAL

Beste leden, officials, supporters en overige betrokkenen,

Middels deze weg willen wij jullie informeren over de belangrijkste regels m.b.t. corona op ons complex. Wij willen u vriendelijk doch dringend verzoeken onderstaande regels goed tot u te nemen en te respecteren. Indien u zich niet in onze regels kunt vinden, willen wij u dan ook verzoeken niet naar het complex te komen.

Update per 23 maart 2022:

Sporten is toegestaan, toeschouwers zijn toegestaan en alle faciliteiten zoals kleedlokalen, kantine en terras zijn geopend. Er gelden geen beperkingen.

We willen jullie wel vragen aandacht te blijven schenken aan de basisregels om eventuele coronabesmettingen zich niet te laten verspreiden:

-        Drink zoveel mogelijk uit je eigen drinkfles/bidon.

-        Was regelmatig je handen, schud ook geen handen.

-        Heb je klachten? Doe een zelftest en bescherm je teamgenoten / anderen op het complex. Is de uitslag van de test negatief, dan ben je weer welkom.

-        Ben je positief getest op het coronavirus? Neem dan contact op met de GGD. Zij zullen aangeven welke regels er gelden voor de teamgenoten. De GGD beschouwt teamgenoten als 'overige niet nauwe contacten' omdat er tijdens de sportactiviteit geen sprake is van 15 minuten nauw contact binnen 1,5 meter. Zonder klachten mogen teamgenoten dus doorgaan met voetballen. Wel wordt gevraagd de gezondheidssituatie in de gaten te houden en een zelftest te doen en thuis te blijven bij klachten. Alleen als er dusdanig veel coronabesmettingen binnen een team zijn dat er te weinig spelers zijn om een wedstrijd te spelen mag de wedstrijd verplaatst c.q afgelast worden. Neem hiertoe gelijk contact op met de wedstrijdsecretaris. (Voor de jeugd Aggie of Michiel, voor de senioren Nico) Wel is het aan de leiders als ze te weinig spelers hebben collega- leiders eventueel om spelers te vragen.

Met sportieve groet,

Bestuur RKVV Voerendaal