• Vrijwilligersbeleid RKVV Voerendaal

Binnen onze vereniging zijn dagelijks mensen aan de slag om al onze leden te laten voetballen.

Dat zijn trainers en leiders, maar ook de mannen die de accommodatie onderhouden, de sponsorcommissie, de mensen die ervoor zorgen dat onze jeugd er iedere zaterdag netjes gekleed op staat, de scheidsrechters, de kantinemensen, maar ook de mensen die onze financiën managen en de man die iedere dag een heleboel ballen voor ons pompt. Kortom: er gebeurt een he-le-boel rondom het voetbal.

• Ook hebben we een zeer actieve PR commissie die ervoor zorgt dat leden, sponsors en inwoners van Voerendaal via onze website en facebook op de hoogte blijven van alle leuke en sportieve zaken die binnen onze club plaatsvinden en onze prachtige jaarlijkse presentatiegids samenstellen.

Daarnaast organiseren we naast het voetbal een aantal keren per jaar leuke activiteiten waaronder de seizoensstart, Sinterklaasmiddag, winterwandeltocht, mosselavond, voetbalquiz en onze bekende afsluitdag.

Dat alles gaat echter niet vanzelf.

Onze vereniging kende van oudsher een grote, vaste schare van vrijwilligers. In de afgelopen jaren is deze groep echter kleiner geworden en kwamen een aantal benodigde taken in de knel. We kunnen immers niet steeds een beroep doen op dezelfde mensen.

We hebben daarom vanuit het principe van “verenigen” (samen ergens de schouders onder zetten) gezocht naar een andere oplossing om een aantrekkelijke, sportieve en gezellige vereniging te zijn.

We zijn met meer dan 500 leden en als iedereen een klein beetje meehelpt, krijgen we met z’n allen een heleboel gedaan.

We hebben daarom besloten dat ieder lid van >=16 jaar 1 keer per jaar een dagdeel een taak binnen onze vereniging op zich neemt. Voor onze jongere leden verwachten we dit van een van de ouders.

Het Vrijwilligerspunt is opgezet als centraal punt binnen onze club waar vraag en aanbod van vrijwilligers worden gematcht. Zij inventariseren waar jij een bijdrage aan wil/kan leveren zodat het uitvoeren van je hulptaak ook voor jou leuk is om te doen.

Ben je nieuw lid of word je in het nieuwe seizoen voor het eerst ingedeeld in een JO17 team, dan benadert het Vrijwilligerspunt jou om ons inventarisatieformulier in te vullen. Je kunt het ook onderstaand downloaden en afgeven in de kantine.

Heb je een leuk idee voor een activiteit en heb je hulp nodig bij het opzetten daarvan, meld je dan ook bij ons.

Het Vrijwilligerspunt is bereikbaar via vrijwilligers.rkvvvoerendaal@gmail.com. Je kunt ons ook vinden en volgen op onze eigen facebookpagina.

• Het in te vullen vrijwilligersformulier is hier te vinden -->